Friday, October 29, 2010

De BTW 'doen'


Zo laat als deze maand ben ik nog nooit geweest. Waarmee? Met de BTW. Het is, na afloop van ieder kwartaal, het mantra van de ZZP'er: 'Ik moet de BTW nog doen.' Grappig genoeg noemt de Belastingdienst het heel anders. Ergens aan het eind van de driemaandelijkse periode ontvang je een formulier voor het doen van een 'aangifte omzetbelasting'. En een mailtje sturen ze je ook. Het zal mijn onervarenheid wel zijn, maar steeds als ik die envelop opentrek of dat mailtje aanklik, schrik ik. Omzetbelasting?! Wat is dat nu weer?
Het zou een stuk gemakkelijker zijn als de Belastingdienst je gewoon een mail zou sturen met als subject: "Je moet de BTW nog doen!" Dat sluit pas aan bij de doelgroep! Ach, er zullen wel allerlei redenen zijn om het anders te noemen. En welke naam het ook heeft, je blijft er tegenaan hikken. Terwijl het als je bezig bent echt enorm (nou ja... best wel) meevalt.

No comments:

Post a Comment